Snapchat is een populair social medium dat vooral gebruikt wordt door jongeren in de leeftijdscategorie van 13 tot 24 jaar oud. De bedoeling is om elkaar zogeheten ‘snaps’ in de vorm van foto’s en video’s te sturen. Deze snaps kunnen worden opgeleukt met verschillende filters en lenzen. Snaps worden in een-op-een gesprekken verstuurd, maar kunnen ook worden gedeeld naar een verhaal dat 24 uur lang zichtbaar is. Snapchat is gratis te downloaden vanuit elke app- of playstore.
Adverteren op Snapchat is simpel en doeltreffend. Vanwege de doelgroep worden voornamelijk jongeren en jongvolwassen benaderd. Advertenties die zich richten op branding zijn uitermate geschikt voor een campagne op Snapchat. De ontwikkeling van traffic voor je website of het geven van voorlichting zijn ook belangrijke peilers van adverteren. Daarnaast kun je via advertenties via Snapchat ook eenvoudig leads en / of sales genereren.
Je kunt op verschillende eigenschappen van de doelgroep targetten als je wilt adverteren via Snapchat. Eigenschappen waar je uit kunt kiezen zijn bijvoorbeeld:
* Leeftijd * Geslacht * Locatie * Merk / type toestel (Apple iPhone, Samsung Galaxy, Huawei…) * Audience match * Interesses * Look-a-like groepen
Door de ruime keuze in eigenschappen is het via Snapchat mogelijk op een gerichte en specifieke manier de doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt Snapchat de optie ‘Snap Pixel’ aan. Deze tool zorgt voor gehele retargeting van doelgroepen. Dit houdt in dat je een doelgroep op verschillende momenten in de customer journey kunt aanspreken. Zo zorg je in eerste instantie voor sterkere merkbinding en houd je klanten ook beter vast.
Op Snapchat zijn er vijf verschillende mogelijkheden om te adverteren.
1. Snap ads Deze advertentie kan tot 10 seconden duren en wordt verticaal aangeboden. Dergelijke advertenties verschijnen tussen snaps, bijvoorbeeld tussen twee verhalen die de doelgroep bekijkt
2. Collection ads Deze advertentie dient als een catalogus om verschillende producten aan de doelgroep aan te kunnen bieden
3. Story ads Met een Story advertentie wordt de advertentie getoond in de ‘Verhalen’ / ‘Verkennen’ pagina, waar allerlei relevante content voor de gebruiker wordt getoond. Je advertentie lijkt hierbij erg op normale content.
4. Advertenties via filters Filters zijn toevoegingen die gebruikers ná het nemen van de foto of video kunnen toevoegen om deze op te leuken. Dit kun je inzetten op een specifiek event, op een bepaalde locatie of voor een specifiek product. Ontvangers van de Snap met dit filter ontwikkelen een hogere Brand Awareness.
5. Advertenties via lenzen Met een lens kunnen gebruikers voordat ze de foto of video maken al een effect toevoegen, zoals bijvoorbeeld de welbekende hondenoortjes. Ook deze manier van adverteren leidt tot een flink toegenomen Brand Awareness.
Je campagne beheren gaat op een eenvoudige manier. Het bedrijf dat je inschakelt kan al vanaf het eerste moment alles van je overnemen. Je kunt alle onderdelen van het proces uit handen geven: van creëren en opzetten van de campagne tot het bijhouden van de resultaten of het factureren van de kosten.
Snapchat berekent de kosten voor haar reguliere advertenties door middel van CPV, oftewel kosten per view. In dat geval betaal je dus per keer dat je advertentie beken is.
De kosten voor filters of lenzen worden op een andere manier berekend. Hierbij wordt gekeken naar de locatie waarop je je filter wilt gebruiken en ook naar de tijd die je hiervoor kiest. Het is een filter in het weekend bijvoorbeeld duurder dan doordeweeks. Hetzelfde geld voor een filter op een populaire plaats zoals Amsterdam of een festivalterrein.
Vraag snel je offerte aan en geef je advertenties op Snapchat voordelig uit handen. Je krijgt binnen 24 uur van maximaal 3 bedrijven een offerte, zodat jij de aanbieder kunt kiezen die het beste bij je wensen past. Een offerte aanvragen is volledig gratis en vrijblijvend.
In deze blog gaan we het voordeel van het inhuren van een webdesigner ten opzichte van het gebruik van een webbuilder, aan je uitleggen. Het bouwen van een website klinkt in eerste instantie misschien als een eenvoudige taak. Helaas is dit een tijdrovende taak die de hulp van een professionele webdesigner vereist. De professionals op […]
WooCommerce voegt webshop-functionaliteit toe aan je WordPress-website en is dé plug-in voor het maken van een webshop. WooCommerce zit niet stil als het gaat om verbeteringen. Het ontwikkelt en past zich aan de behoeften van de klanten en de markt in het algemeen aan. Sommige trends zijn al jaren populair, terwijl andere onverwacht verschijnen. Hier […]
Ontvang 3 gratis website offertes!